Legitimation mv.

Andelskassen er – som alle andre pengeinstitutter – underlagt reglerne i hvidvaskloven. Det betyder blandt andet, at vi skal kende vores kunder og kunne dokumentere vores kunders identitet og forretninger med os.

Hvad betyder det for dig?

Det betyder, at vi beder alle vores kunder om at aflevere legitimation og en række dokumenter. Selv om du har været kunde hos os længe, kan du blive bedt om at aflevere legitimation og dokumentation, så vi kan opfylde lovkravet.

Omfanget af din forretning

Vi skal kende formålet med dine konti i Andelskassen, og det forventede omfang af din forretning (den forventede omsætning på kontoen, oplysninger om udenlandske overførsler osv.)

Løbende opdatering

Vi kontakter løbende vores kunder for at få opdaterede oplysninger om legitimation og forretningsomfang.

Hvad skal vi bruge?

Afhængig af virksomhedsform er det forskelligt, hvad vi skal bruge af dokumentation og legitimation.

Hvad skal du gøre?

1. Legitimation

Vælg din virksomhedsform nedenfor, og se hvilke oplysninger vi har brug for.

Enkeltmandsvirksomhed >>

Aktieselskab >>

Anpartsselskab >>

Interessentskab >>

Foreninger, fonde, andelsforeninger og selvejende institutioner MED CVR >>

Foreninger, fonde, andelsforeninger og selvejende institutioner UDEN CVR >>

Andels- og ejerforening uden CVR >>

Kommanditselskab >>

Selskab under stiftelse >>

Nystiftet selskab >>

Partnerselskab >>

A.m.b.A >>


2. Forretningsomfang og skatteoplysninger

Udfyld skemaet her:

Forretningsomfang og skatteoplysninger – Erhverv >>

Forretningsomfang og skatteoplysninger – Enkeltmandsvirksomhed >>

Forretningsomfang og skatteoplysninger – Foreninger >>


3. Send materialet til os

Du kan aflevere materialet fysisk i din filial, eller du kan uploade her.

Send din legitimation online