Spærring af betalingskort

Hvis du er så uheldig at miste et eller flere af dine betalingskort, skal du skynde dig at spærre dem i din net- eller mobilbank, så snart du opdager, at kortet/kortene er væk. Du kan også spærre dit kort ved at kontakte Andelskassen.

Privat

Det er vigtigt, at du straks spærrer dit kort, hvis:

  • dit kort er blevet stjålet
  • du ikke kan finde dit kort
  • du har mistanke om, at nogen har afluret din pinkode
  • du har mistanke om, at dit kort bliver misbrugt

Sådan spærrer du dit kort via net- og mobilbank

Netbank:

  • Log på din netbank
  • I menuen "Konti og kort" klikker du på "kort", hvor du kan se en komplet oversigt over dine betalingskort
  • Her har du mulighed for at spærre et eller flere af dine kort med øjeblikkelig virkning

 

Mobilbank:

  • Log på din mobilbank
  • Under "Mere" og "Kort" vælger du det kort, du vil spærre.
  • Herefter kan du trykke på den orange knap "Spær".

Når kortet er spærret, skal du kontakte Andelskassen for at få et nyt.

Privat

Sådan spærrer du dit Dankort eller Visa/Dankort via telefonen

I Andelskassens åbningstid:

  • Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50

 

Uden for Andelskassens åbningstid:

  • Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29 (åben hele døgnet alle årets dage)
  • Du skal oplyse dit navn og adresse og fortælle, at du er kunde i Andelskassen. Endvidere skal du oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer.
  • Herefter bliver dit kort spærret.

Sådan spærrer du dit MasterCard via telefonen

I Andelskassens åbningstid:

  • Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50

 

Uden for Andelskassens åbningstid:

  • Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29
  • Du skal skal oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer
  • Herefter bliver dit kort straks spærret.
  • Husk at bestille et nyt kort med det samme, så du stadig er forsikret

 

MasterCard - når skaden er sket

Hvis skaden er sket, og du har brug for akut assistance, skal du straks henvede dig til:

SOS International a/s
Nitivej 6
2000 Frederiksberg

Telefon +45 70 10 50 55 i kontortiden mellem 9.00 - 16.00 (benyt altid dette nummer i dagtimerne)
Telefon +45 70 10 50 50 (døgnet rundt)

 

Anmeldelse af skader

Anmeldelsesblanketterne finder du på LPMasterCard.dk i menuen "Spørgsmål og svar".

 

Kortholderindsigelser

Privat

Dankort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Dankort.

Privat

Dankort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Dankort.

Privat

Visakort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Visa-delen af dit Visa/Dankort.

Privat

Visakort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Visa-delen af dit Visa/Dankort.

Privat

MasterCard

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med MasterCard.

Privat

MasterCard

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med MasterCard.