Spærring af betalingskort

Hvis du er så uheldig at miste et eller flere af dine betalingskort, skal du skynde dig at spærre dem i din net- eller mobilbank, så snart du opdager, at kortet/kortene er væk. Du kan også spærre dit kort ved at kontakte Andelskassen.

Privat

Det er vigtigt, at du straks spærrer dit kort, hvis:

  • dit kort er blevet stjålet
  • du ikke kan finde dit kort
  • du har mistanke om, at nogen har afluret din pinkode
  • du har mistanke om, at dit kort bliver misbrugt

Sådan spærrer du dit kort via net- og mobilbank

Netbank:

  • Log på din netbank
  • I menuen "Konti og kort" klikker du på "kort", hvor du kan se en komplet oversigt over dine betalingskort
  • Her har du mulighed for at spærre et eller flere af dine kort med øjeblikkelig virkning

 

Mobilbank:

  • Log på din mobilbank
  • Under "Mere" og "Kort" vælger du det kort, du vil spærre.
  • Herefter kan du trykke på den orange knap "Spær".

Når kortet er spærret, skal du kontakte Andelskassen for at få et nyt.

Privat

Sådan spærrer du dit Dankort eller Visa/Dankort via telefonen

I Andelskassens åbningstid:

  • Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50

 

Uden for Andelskassens åbningstid:

  • Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29 (åben hele døgnet alle årets dage)
  • Du skal oplyse dit navn og adresse og fortælle, at du er kunde i Andelskassen. Endvidere skal du oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer.
  • Herefter bliver dit kort spærret.

Sådan spærrer du dit MasterCard via telefonen

I Andelskassens åbningstid:

  • Ring til Andelskassens kundeservice på telefon 87 99 31 50

 

Uden for Andelskassens åbningstid:

  • Kontakt Nets på telefon +45 44 89 29 29
  • Du skal skal oplyse enten dit kortnummer, kontonummer eller CPR-nummer
  • Herefter bliver dit kort straks spærret.
  • Husk at bestille et nyt kort med det samme, så du stadig er forsikret

 

MasterCard - når skaden er sket

Hvis skaden er sket, og du har brug for akut assistance, skal du straks henvede dig til:

SOS International a/s
Nitivej 6
2000 Frederiksberg

Telefon +45 70 10 50 55 i kontortiden mellem 9.00 - 16.00 (benyt altid dette nummer i dagtimerne)
Telefon +45 70 10 50 50 (døgnet rundt)

 

Anmeldelse af skader

Anmeldelsesblanketterne finder du på LPMasterCard.dk i menuen "Spørgsmål og svar".

 

Kortholderindsigelser

Privat

Dankort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Dankort.

Privat

Visakort

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med Visa-delen af dit Visa/Dankort.

Privat

MasterCard

Dine muligheder for tilbageførsel af betalinger gennemført med MasterCard.