Remburs

Det kan være svært at vurdere betalingsevne og betalingsvilje hos en ny samhandelspartner. Ligeledes kan en evt. retsforfølgelse være vanskelig – her kommer remburs ind i billedet. 

En remburs mindsker risikoen for begge partnere

Målet med rembursens betingelser er at opnå sikkerhed gennem officielle dokumenter, så man kan gå ud fra, at de korrekte varer, kvaliteter og mængder er afsendt til køber på rette tidspunkt.

Herved sikres køber sine varer og sælger sin betaling.

En remburs åbnes via en rembursbegæring. Rembursbegæring samt forklaring til udfyldelse af den findes her på siden. Og har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Andelskassens udlandsafdeling på telefon 87 99 31 20 eller på mail til udland@andelskassen.dk.

Rembursbegæring

Vil du åbne en remburs, skal du udfylde en rembursbegæring.

Udfyld en rembursbegæring direkte på skærmen via linket nedenfor. Du skal efterfølgende printe og underskrive den udfyldte begæring, inden du afleverer den til Andelskassen:

Remburs: Udfyld en rembursbegæring

Få hjælp til at udfylde rembursbegæringen:

Sådan skal rembursbegæringen udfyldes


Priser m.m. finder du i Andelskassens Prisbog.